EFPL AD 3.1 HELIPORT LOCATION INDICATOR AND NAME
|
|
EFPL - PÄIJÄT-HÄMEEN KESKUSSAIRAALA
|
|
EFPL AD 3.2 HELIPORT GEOGRAPHICAL AND ADMINISTRATIVE DATA
|
|
1
|
Mittapisteen (ARP) sijainti
|
605934N 0253412E
NIL
|
|
ARP coordinates and site at AD
|
2
|
Etäisyys ja suunta kaupungista
|
NIL
|
|
Direction and distance from city
|
3
|
ELEV / REF T / MEAN LOW T
|
561 FT / NIL / NIL
|
4
|
Geoidin korkeus ellipsoidista (GUND AD ELEV PSN)
|
NIL
|
|
Geoid undulation at AD ELEV PSN
|
5
|
MAG VAR / Vuosittainen muutos
|
9.8° E (JAN 2020) / +0.2°
|
|
MAG VAR / Annual change
|
6
|
AD OPR
Postisoite / Address
TEL
FAX
AFS
e-mail
Internet
|
PÄIJÄT-HÄMEEN HYVINVOINTIKUNTAYHTYMÄ
TEL: Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä +358 3 81911
TEL: Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä +358 44 719 5240
|
7
|
Sallitut liikennetyypit (IFR/VFR)
|
VFR
|
|
Types of traffic permitted (IFR/VFR)
|
8
|
RMK
|
Vain sairaankuljetuslentoihin
For hospital flights only
|
|
EFPL AD 3.3 OPERATIONAL HOURS
|
|
1
|
Lentopaikan pitäjä
|
NIL
|
|
Aerodrome operator
|
2
|
CUST, IMG
|
NIL
|
|
Customs and immigration
|
3
|
Terveystarkastus
|
NIL
|
|
Health and sanitation
|
4
|
AIS
|
NIL
|
|
AIS Briefing Office
|
5
|
ARO
|
NIL
|
|
ATS Reporting Office (ARO)
|
6
|
MET
|
NIL
|
|
MET Briefing Office
|
7
|
ATS
|
NIL
|
|
ATS
|
8
|
Polttoaineiden jakelu
Tankkauspyynnöt
|
NIL
|
|
Fuelling
Refuelling requests
|
9
|
Tavaran käsittely
|
NIL
|
|
Handling
|
10
|
Turvatarkastus
|
NIL
|
|
Security
|
11
|
Jäänpoisto
|
NIL
|
|
De-icing
|
12
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.4 HANDLING SERVICES AND FACILITIES
|
|
1
|
Kuormausvälineet
|
NIL
|
|
Cargo-handling facilities
|
2
|
Polttoainelaadut / Öljylaadut
|
Fuel: NIL
Oil: NIL
|
|
Fuel types / Oil types
|
3
|
Polttoainetäydennyslaitteet / kapasiteetti
|
NIL
|
|
Fuelling facilities / capacity
|
4
|
Jäänpoistolaitteet
|
NIL
|
|
De-icing facilities
|
5
|
Suojatilaa vieraileville koneille
|
NIL
|
|
Hangar space for visiting helicopters
|
6
|
Vierailevien koneiden korjausmahdollisuus
|
NIL
|
|
Repair facilities for visiting helicopters
|
7
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.5 PASSENGER FACILITIES
|
|
1
|
Hotellit
|
NIL
|
|
Hotels
|
2
|
Ravintolat
|
NIL
|
|
Restaurants
|
3
|
Henkilökuljetus
|
NIL
|
|
Transportation
|
4
|
Ensiapuvälineet
|
NIL
|
|
Medical facilities
|
5
|
Pankki ja posti
|
Pankki / Bank: NIL
Posti / Post: NIL
|
|
Bank and Post Office
|
6
|
Turistipalvelut
|
NIL
|
|
Tourist Office
|
7
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.6 RESCUE AND FIRE FIGHTING SERVICES
|
|
1
|
Pelastustoimintaluokka
|
NIL
|
|
Heliport category for fire fighting
|
2
|
Pelastusvälineet
|
NIL
|
|
Rescue equipment
|
3
|
Vaurioituneen ilma-aluksen
siirtomahdollisuus
|
NIL
|
|
Capability for removal of disabled helicopters
|
4
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.7 SEASONAL AVAILABILITY
|
|
1
|
Käytettävissä olevat välineet
|
NIL
|
|
Types of clearing equipment
|
2
|
Kunnossapitotöiden järjestys
|
NIL
|
|
Clearance priorities
|
3
|
Liukkaudentorjuntaan käytettävät materiaalit
|
NIL
|
|
Use of material for movement area surface treatment
|
4
|
Erityismenetelmin kunnostettu kiitotie
|
NIL
|
|
Specially prepared winter runways
|
5
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.8 APRONS, TAXIWAYS AND CHECK LOCATIONS DATA
|
|
1
|
Asematason ja helikopteriseisontapaikkojen pinta ja kantavuus
|
|
|
Apron and helicopter stands surface and strength
|
2
|
Maarullaustien leveys, pinta ja kantavuus
|
|
|
Ground taxiway width, surface and strength
|
3
|
Ilmarullaustien ja ilmarullausreitin leveys ja tunnus
|
|
|
Air taxiway and air taxi-route route width and designation
|
4
|
ACL tarkistuspaikka ja sen korkeus
|
NIL
|
|
Altimeter checkpoint location and elevation
|
5
|
VOR tarkistuspisteet
|
NIL
|
|
VOR checkpoints
|
6
|
INS tarkistuspisteet
|
NIL
|
|
INS checkpoints
|
7
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.9 MARKINGS AND MARKERS
|
|
1
|
Loppulähestymisen ja lentoonlähdön merkinnät
|
NIL
|
|
Final approach and take-off markings
|
2
|
Rullaustiemerkinnät, ilmarullaustien merkit ja ilmarullausreitin merkit
|
NIL
|
|
Taxiway markings, air taxiway markers and air taxi-routes markers
|
3
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.10 HELIPORT OBSTACLES
|
|
|
EFPL AD 3.11 METEOROLOGICAL INFORMATION PROVIDED
|
|
1
|
Vastuussa oleva lentosääkeskus
|
NIL
|
|
Associated MET Office
|
2
|
Palveluajat
Toissijainen lentosääkeskus
|
NIL
|
|
Hours of service
MET Office outside hours
|
3
|
TAF-ennusteet laativa lentosääkeskus
Voimassaoloaika
|
NIL
|
|
Office responsible for TAF preparation
Period of validity
|
4
|
TREND-ennusteen saatavuus
Julkaisutiheys
|
NIL
|
|
Availability of TREND forecast
Interval of issuance
|
5
|
Säätuotteiden jakelu ja sääneuvonta
|
NIL
|
|
Briefing and consultation provided
|
6
|
Sääasiakirjat
Käytettävät kielet
|
NIL
|
|
Flight documentation
Language(s) used
|
7
|
Jakelussa ja sääneuvonnassa käytettävät muut kartat ja tiedot
|
NIL
|
|
Charts and other information available for briefing and consultation
|
8
|
Täydentävä laitteisto lisätiedon tuottamiseksi
|
NIL
|
|
Supplementary equipment available for providing information
|
9
|
Palveltavat ATS-yksiköt
|
NIL
|
|
ATS units provided with information
|
10
|
Lisätiedot (rajoitukset yms.)
|
NIL
|
|
Additional information (limitations of service etc.)
|
|
EFPL AD 3.12 HELIPORT DATA
|
|
1
|
Helikopterilentopaikan tyyppi
|
NIL
|
|
Heliport type
|
2
|
TLOF DMN
|
NIL
|
|
TLOF dimensions
|
3
|
FATO True BRG
|
NIL
|
|
TRUE BRG of FATO
|
4
|
FATO DMN, SFC
|
FATO 20 x 20 M. Surface: CONC (elevated), MTOM 8 600 KG
|
|
FATO dimensions and surface type
|
5
|
TLOF SFC ja kantavuus
|
NIL
|
|
TLOF surface and bearing strength
|
6
|
TLOF COORD tai FATO THR ja GUND
|
NIL
|
|
Coordinates of TLOF or THR of FATO and geoid undulation
|
7
|
TLOF ja/tai FATO kaltevuus ja korkeus
|
FATO: NIL
|
|
TLOF and/or FATO slope and elevation
|
8
|
Turvallisuusalue DMN
|
NIL
|
|
Safety area dimensions
|
9
|
CWY DMN
|
NIL
|
|
Helicopter clearway dimensions
|
10
|
Esteetön sektori
|
NIL
|
|
Obstacle-free sector
|
11
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.13 DECLARED DISTANCES
|
|
FATO ID
|
TODAH
M
|
RTODAH
M
|
LDAH
M
|
RMK
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
|
REDUCED DECLARED DISTANCES
|
|
FATO ID
INT
|
TODAH
M
|
RTODAH
M
|
LDAH
M
|
RMK
|
1
|
2
|
3
|
5
|
6
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.14 APPROACH AND FATO LIGHTING
|
|
1
|
Lähestymisvalojen tyyppi, pituus ja intensiteetti
|
NIL
|
|
APCH LGT type LEN INTST
|
2
|
Liukukulmavalojärjestelmä (VASIS)
|
NIL
|
|
Type of visual approach slope indicator system
|
3
|
FATO valojen ominaistiedot ja sijainti
|
NIL
|
|
Characteristics and location of FATO area LGT
|
4
|
Tähtäyspisteen valojen ominaistiedot ja sijainti
|
NIL
|
|
Characteristics and location of aiming point LGT
|
5
|
TLOF valojen ominaistiedot ja sijainti
|
NIL
|
|
Characteristics and location of TLOF LGT system
|
6
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.15 OTHER LIGHTING, SECONDARY POWER SUPPLY
|
|
1
|
ABN / IBN sijainti, ominaistiedot ja
toiminta-ajat
|
|
|
ABN / IBN location, characteristics and hours of operation
|
2
|
WDI sijainti ja valaistus
|
NIL
|
|
WDI location and LGT
|
3
|
TWY reuna- ja keskilinjavalot
|
|
|
TWY edge and centre line lighting
|
4
|
Varavoima-asema
Vaihtoaika
|
NIL
|
|
Secondary power supply / switch-over time
|
5
|
RMK
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.16 ATS AIRSPACE
|
|
Designation and lateral limits
|
Vertical limits
|
Airspace classification
|
ATS unit call sign Language(s)
|
Transition altitude
|
Hours of
applicability
|
RMK
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.17 ATS COMMUNICATION FACILITIES
|
|
SER
|
Call Sign
|
FREQ
|
HR UTC
|
SATVOICE
|
Logon address
|
RMK
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.18 RADIO NAVIGATION AND LANDING AIDS
|
|
Type of aid
MAG VAR
CAT of ILS / MLS
DECL
|
ID
|
FREQ
CH
|
HR UTC
|
PSN
|
DME
ELEV
FT
|
Service
volume
radius
|
RMK
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.19 LOCAL HELIPORT REGULATIONS
|
|
|
Name
|
APN
|
COORD
|
ELEV
|
PCN
|
VDGS
|
SFC
|
RMK
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
NIL
|
|
EFPL AD 3.20 NOISE ABATEMENT PROCEDURES
|
|
|
EFPL AD 3.21 FLIGHT PROCEDURES
|
|
|
EFPL AD 3.22 ADDITIONAL INFORMATION
|
|
|
EFPL AD 3.23 CHARTS RELATED TO A HELIPORT
|
|
|
|